2009. 09. 29.
A jó üzlet
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):

Csíkszentmihályi Mihály

Jó üzlet

 

Alapmű az elégedettség és a teljesítmény pszichológiájához.”
Peter F. Drucker

„Mélyenszántó és időszerű könyv… páratlan írás, amely minden bizonnyal átalakítja majd gondolkodásunkat arról, hogyan érhetnek el humán szervezetek optimális eredményeket.”
Warren Bennis

 

 

 

Lexecon Kiadó

 

A magántraffipax és üzleti célú börtönépítés világában, ahol a háború már nem is a legjobb üzlet, s feljövőben a háromdimenziós MLM s a leányfuttatás is leáldozóban van, s egy ügyes  bombagyárossal parolázik a belügyér,  Csíkszentmihályi Mihály olyan jelenség, mint a gubbiói farkasnak prédikáló Szent Ferenc, csak éppen még egy MBA-t végző, vagy épp a Harwardon közgazdaságtant posztgraduálisan tanuló is beláthatja, hogy igaza van.

Már a kötet láttán kértem örömömben egy deci féldecit.

Az opportunity coast világában felnövekvő brókercsemeték még csak csúszkálnak a Nikkei index körül, mint liba a jégen, amikor már a tőzsdén vagyont szerzett Andrew Kostolany megmondta régen , hogy a legnagyobb befektetés a gyermekeink oktatása, s ezen a ponton erősen keresztezi a szintén jövőorientált Csíkszentmihályi Mihály gondolatait. Bár egy olyan világban, ahol már Hátrányoson és Kiskunborzasztón is megkövetelik az üzleti tervhez a missziót és a jövőképet, a remény olyan fogalma az üzleti életnek még, mint vak bálna találkozása a tankhajóval.

Csíkszentmihályi Mihály üzleti menedzsmentje azért szimpatikus, mert a jövőt célozza meg, amikor újra össze akarja kapcsolni a lukratív gazdasági tényeket az erkölccsel, egy elfeledett zeitungschreiber-re hajaz, aki a munkát, mint az ember és természet anyagcseréjeként írta le, nevezett, ám elfeledett dr. Karl Marx. s a gazdaságot humanizálni akaró elképzelései a Gazdasági-filozófiai kéziratok legszebb passzusaira emlékeztetnek. Parasztvakításként Timur Link ezzel kapcsolatban megüzente már a Világbank köztudottan emberbarát, és kifejezetten  melegszívű elnökének, hogy a legjobb bankrablás sem ér fel egy jó bankalapítással, kivéve a markecolást.

Csíkszentmihályi Mihály egy olyan gazdasági és lélektani kiropraktikus, aki képes a gazdasági életben betöltött hátfájós szerepünket összekötni a munka örömével, s akkor már érthetővé válik, hogy a Parker mért vállalt tollaira a múlt században 100 éves garanciát töltőtollaira, s azt is, hogy az igazi pamutnadrág az, ami megáll a maga lábán.

Az álbérbeadásnál is fontosabb üzleti titkokat tartalmazó kötet egyedül választható alapigazságait nem tudhatjuk meg az üzleti konkurrencia - analízissel, sem az üzleti hírszerzés egyetlen válfajával sem. Muszáj elolvasni, de érdemes. Masszázsfotel bérbeadás, gerillamarketing, rendben, de vedd és olvasd. Aki nem hiszi, járjon utána, de akkor ez nem lesz más, mint eddigi üzleti ismereteinek újrahasznosítása, és akkor a karácsonyi, éves beszámoló után végre együtt rókázhatsz örömödben a főnököddel, mert csapatépítésben csak ez az ász. Mint a közgázon a webshop. Ha Neked nincs, már ki is golyóznak. És már nem is kapcsolódhatsz be a gyönyörbe, amikor egy cég azt ígéri neked, hogy meggazdagodhatsz a költekezéseidből.

Amit a szerző írt, már nagyon várta a világ. Ha nem kapcsolódik össze a gazdaság és vezetés az erkölcs szintjén, akkor elvesztünk.

Nem hallgattunk Goethe-re, aki rég megmondta, hogy minden vasútállomás elé rózsafát kell ültetni. Most a szerző azt a reményt adja vissza, hogy rózsafa: LESZ.

 

Kerekes Tamás

 

 

A kiadó

 

A Jó üzlet-ben a szerző feltárja azokat az értékeket, amelyek segítik a jövőképpel bíró vezetőket vállalkozásuk sikeres és humánus vezetésében. Ezek a vezetők az anyagi és szellemi lét határán egyensúlyozva egyaránt elkötelezettek három alapelv iránt: • a társadalom javát szolgáló, és a munkaerőt a legjobb teljesítményre sarkalló célok nyújtása; • a munkában való fejlődés elősegítése révén a dolgozók bizalmának és tiszteletének elnyerése; és • olyan termék létrehozása, amely az emberiség javát szolgálja, nem pusztán jövedelmet termel. Bármely pozícióban legyen is az olvasó - kezdő munkavállalótól a vezetőig -, lényegbevágó tanulságokat szűrhet le és tökéletesítheti munkáját. A Jó üzlet bizonyára klasszikussá válik mindazok számára, akik az üzleti élet változó világában értéket tulajdonítanak az egyén szerepének.

 

lexecon@lexecon.hu

 


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés